Om föreningen

BRF Kanonhusholmen bildades 2018. Föreningen har 20 lägenheter/stadsradhus och ligger centralt på en holme i centrala Eskilstuna med vacker utsikt åt flera håll. Området är expansivt och det byggs bostäder runt om i närliggande munktellområdet där Eskilstunas nya handbollstempel Stiga arena ligger. I området finns även Munktellarenan, badhus, badmintonhall, gym och olika scener som regelbundet har evenemang samt stadsmuseet och konstmuseet. Eskilstuna tågstation ligger 5-10 min promenad bort.

Fastigheten byggdes 1815 och har huserat ett antal verksamheter där gevärsfaktoriet kanske är det mest kända. Närliggande slussen trafikeras årligen av ångslupen Gerda som passar kulturhistoriskt väl in i miljön.

För att se bostäder till salu hänvisas till www.hemnet.se.